středa 26. června 2013

Co dělat ve volném čase s miminkem – sezónní aktivity

Když jsem byla těhotná, častokrát jsem si představovala, jaké to bude, až se Jaroslav narodí. Co všechno a jak moc se změní. Změnilo se toho s jeho příchodem hodně, ale nezměnilo se všechno.

Vyrazit na víkend na chalupu je sice složitější než dřív (už jen naskládat věci pro dítě do auta je někdy nadlidský výkon), ale není to nemožné. A překážky jsou od toho, aby se překonávaly a tak s radostí skáču přes překážky a zkouším, co všechno s Járou po boku zvládnu. Protože pro děti asi není nic méně zábavného než být pořád doma, snažíme se vymýšlet stále nějaké aktivity.  Chodit na výlety se dá stejně dobře v létě jako v zimě.

Jari a Jonáš spí v lyžárně.
Nebojte se v zimě vyrazit s miminkem na hory. Kočár nechte doma a sežeňte si sáňky. My si pořídili hliníkové sáňky Piccolino a díky nim jsme si skvěle užili výlety zasněženou krajinou. Sáňky jsou lehké a bez problému projedou i hlubokým sněhem. Jari byl zabalený v teplém fusaku, měl nad sebou stříšku a v sáňkách dokázal spát i několik hodin.  Navíc jsme si užili hodně legrace, když jsme k saním zapřáhli naše psy. To pak už sáně skoro jely samy a my si dali pořádně do těla při svižné chůzi zasněženou krajinou. Nedovedu si představit, jak moc bychom se ve sněhu nadřeli s kočárkem.


Společné dovádění v bazénu.
Léto je moje nejoblíbenější roční období. Díky sluníčku mám do všeho mnohem více elánu a těším se na spousty nových zážitků. Proto jsem se taky těšila na první léto s Jarouškem. A protože pro mě je představa léta spojená s koupáním v řece, sdílí Jára mou představu léta se mnou. V létě si užíváme koupání, co to jde - ať už v malém bazénku na zahradě nebo na balkóně nebo v bazénu na koupališti. Na některých koupalištích je nutné, aby děti měly koupací plenky. Není problém je sehnat v drogeriích. V bazénu se děti nejen skvěle vyřádí, ale můžete si s nimi také zacvičit (posilovací a relaxační cviky). Járovo nadšení z vody a z potápění mě vždy potěší.

Piknik s "Komandem"
Na jaře nebo na podzim vyrážíme na výlety do přírody - ať už se psy nebo bez nich. Fantazii se meze nekladou - udělat si piknik na louce, podívat se do ZOO, vyrazit s partou přátel vlakem a udělat z toho dětem velký zážitek. Nestresovat se tím, co bude okolí říkat na to, až se někam přižene banda pěti matek a pěti dětí, to už jsme se za těch posledních několik měsíců naučily. Důležitější je, užít si společný den.


Baby club u nás doma.
A když venku prší a je počasí, že by ani psa ven nevyhnal, řešíme to tak, že si uděláme domácí baby club u některé z nás. V partě je nás pět a tak je vždycky možnost u někoho najít útočiště. Přes zimu jsme také chodili do mateřského centra na hodinu věnovanou hrám s miminky. Když jsem jela na naší první hodinu do mateřského centra, myslela jsem si, že to bude taky moje poslední hodina – myslela jsem si, že příliš dětských říkanek a písniček nebude nic pro mě. Když jsem ale viděla, jak Járu baví společnost ostatních dětí, jak se mu líbí, když zpíváme nebo si hrajeme s různými hračkami, změnila jsem názor.

Jde toho opravdu dělat hodně a jen záleží na tom, jak si člověk zpočátku nastaví režim a na co miminko bude přivykat. Jarouška od začátku moc nešetřím a beru ho všude s sebou a on si bez problému přivykl na to, že se mnou často cestuje, že je často obklopen cizími lidmi a bez problému to spolu zvládáme. Chce to jen se toho nebát.


Žádné komentáře:

Okomentovat