středa 19. června 2013

Šestinedělí - aneb začínáme a jak se z toho nezbláznit



Na první procházce.
Konečně jsem se vrátila z porodnice. Naštěstí byl hezký podzimní den a tak byl náš první společný den doma o něco příjemnější. V prvních dnech jsem doma zmateně pobíhala, hledala věci pro Járu a dělala si svůj systém ve věcech, aby vše pak bylo automatické. Zpočátku mě ještě zmáhalo téměř cokoli a tak jsem ani neměla náladu na návštěvy či dlouhé procházky. Ale po dvou týdnech už jsem cítila, že z denního stereotypu a z toho, že nejsem mezi lidmi, začínám blbnout. Bylo na čase vyrazit na první výlet. Naštěstí mám kolem sebe partu kamarádek s dětmi a tak jsem nadšeně vyrazila s naším „Kočárkovým Komandem“ do ZOO.

Vzpomínám si velmi živě, jak jsem za to byla ráda. Doma mě totiž přepadal podivný pocit z toho, že pořád necítím to totální nadšení a obrovskou mateřskou lásku ke svému dítěti, o které vždycky všechny matky básní. Osmělila jsem se a svěřila se se svými pocity kamarádkám. Všechny mě chlácholily, že je to úplně normální a že to teprve přijde.  Rozpovídaly se o tom, jak se jejich pravá mateřská láska objevila až v průběhu času. U některé po čtyřech měsících, u jiné po šesti. Dnes přiznávají, že se do svých dětí totálně zamilovaly až zhruba po deseti měsících (Járovi je osm měsíců, tak to mě to teprve čeká J ). Řekla jsem si, že toto budu říkat všem svým kamarádkám, které jsou teprve těhotné. Aby i ony věděly, že je normální, když v porodnici nejsou ze svého dítěte totálně unešené.

Základem úspěšného zvládnutí bláznivého šestinedělí (a že je to opravdu zvláštní období) pro mě bylo několik věcí. Nejdůležitější pro mě byla a je Martinova (Martin je můj manžel) pomoc. Porodit dítě je jedna věc a nikdo jiný ji za mě neudělá. Ale péče o dítě by měla být věc obou rodičů a je hrozně důležité, aby se zapojovali oba. Dále to určitě byly výlety a procházky s Komandem a vědomí, že se holkám mohu otevřeně svěřit se svými pochybnostmi a poprosit je o radu. A také naše pediatrička a její sestřička. Když jsem s čímkoli váhala a nebyla si jistá (ať už šlo o kojení, Járovo bolavé břicho apod.), věděla jsem, že se na ně mohu obrátit pro radu. A rozhodně nesmím zapomenout, že jsem se držela známého rčení „Bordel v bytě, spokojené dítě“ a volný čas jsem raději věnovala odpočinku nebo jídlu. Ostatně tohoto rčení se držím dodnes a ušetřený čas raději věnuji hře s Járou než přehnanému úklidu.



Žádné komentáře:

Okomentovat