sobota 20. července 2013

Šestá nemoc

První vážnější onemocnění má Jára za sebou. Vysoké horečky a následně vyrážka – šestá nemoc, řekla nám doktorka.

Průběh nemoci byl celkem rychlý. V pondělí odpoledne začal být Jari na dotyk nezvykle teplý. Přehřátý z celodenního výletu na Petřín, říkala jsem si a nevěnovala jsem tomu větší pozornost. Noc víceméně proplakal, byl stále horký a nebylo mu moc dobře. Ráno jsme mu naměřili jen lehce zvýšenou teplotu a tak jsem tomu stále nevěnovala pozornost. Jenže teplota během odpoledne vystoupala na 39,1 °C a během další hodiny na 40,2°C. To už Jari jen ležel, nemohl zvednout ani ruce. Vyrazili jsme na pohotovost do Motola. Po podání Nurofenu se Jarimu viditelně ulevilo. Paní doktorka z vyšetření krve usoudila, že jde o virózu a že můžeme jet zpátky domů. Jarimu jsme měli podávat léky, případně studené obklady. 

Náš marod na pohotovosti - teplota 40,2°C.

První noc bylo nutné léky podávat každé 3 hodiny. Proto jsem střídala léky na tlumení horečky - Paralen a Nurofen. Horečka se stále držela lehce pod hranicí 40°C celou noc i následující den. Proto jsem začala přikládat studené obklady – měkký tvaroh nebo studenou vodu s octem. Další noc a den už se teplota držela kolem 38°C a nebylo nutné podávat léky, teplota už bez léků nestoupala.

První den Jari celý prospal.

Jak rychle horečka přišla, tak rychle také odešla.

Po horečce se Jarimu po celém těle objevila vyrážka – červená krupička. V jeho případě naštěstí nesvědivá. Místa nejvíce postižená (krk a záda) jsem pro jistotu mazala Bepanthenem. Vyrážka po dvou dnech zmizela a nezanechala po sobě žádné stopy.


Šestou nemoc má tak Jari za sebou – díky lékům, Bepanthenu, dostatku tekutin a odpočinku jsme to společně zvládli. Onemocnění zanechává trvalou imunitu a tak už Járu šestá nemoc trápit nebude.

1 komentář:

  1. Jo šestá nemoc je peklo, nám se to spojilo ještě s nemocí Ústa ruce nohy a malá měla 10 dní nonstop 40°C horečky! To jsem ji už ani nedávala nic na srážení, doktor mi potvrdil, že je to zbytečné a je lepší nechat tělo proti nemocem bojovat a že stejně po účinku léků teplota opět vystřelí a je to pro tělo větší šok než než když má permanentně tu horečku. A 40 u dětí není jak u dospělých, takže nemám panikařit :-) Po vyrážce pak najednou klid a malá se začla usmívat i jíst (po celou dobu pila jen mlíko, všechno ostatní odmítala). Takže jak rychle přijde, tak i odejde. Jen u mě pak pokračovala ta druhá nemoc a vleklo se to se mnou asi 2 měsíce, u dospělých má horší průběh, ale to už odbočuju :-) Aspoň to už po druhé chytnout nemůžou a tělo si aspoň posílí imunitu ;-)

    OdpovědětVymazat