sobota 17. srpna 2013

Když se dítě začíná plazit

Netrvalo to ani tak dlouho a z malého novorozence, který zůstane ležet tam, kam ho položím, je během pár měsíců miminko, které se doplazí přesně tam, kam potřebuje a kde je to pro něj nejméně bezpečné. A to asi tak během jedné mikrosekundy.


Jak se odsud dostat výš?
Úderem pátého měsíce se Jari začal přetáčet ze zad na bříško a zase zpátky na záda a já tušila, že první pokusy o plazení na sebe nenechají dlouho čekat. Válení sudů po bytě záhy vystřídaly nesmělé pokusy o plazení, které Jari den ode dne zlepšoval. Za tři měsíce, kdy se převážně plazil, zdokonalil techniku na maximum. A já za ním jen běhala po bytě a dávala do vyšších pater všechno nebezpečné. Několikrát mi naše doktorka zdůrazňovala, ať si lehnu na zem a podívám se, co všechno je v bytě z pohledu miminka zajímavé a to ať dám určitě pryč. A zajímavé je snad všechno.
Od prachu a bordelu v botníku, přes vodítka a náhubky na psy, kabely či zásuvky až po košík se šitím a sklenice na přesnídávky. Náš byt prostě není připravený na plazící se mimino. A ještě dlouho asi nebude. Zjišťuji, že co jsem dala do vyšších polic je s příchodem nové dovednosti – stoupání si u nábytku, opět v kurzu. A tak to dávám zas o kousek výš. A co víc – už ani věci schované na stole nejsou v bezpečí. Miminka mají snad záhadnou schopnost natáhnout se jako by byla z gumy a dosáhnout do pro nás nepochopitelných výšek (mám pocit, že za chvíli budu věci zavěšovat ke stropu).

Ani na stůl před ním nic neschovám.

S rozvojem nových dovedností – lezení po kolenou a sezení se objevuje další novinka. Jari už teď přesně ví, kam se chce dostat, co tam chce „ukrást“ a pak si s oním pokladem spokojeně hraje. Ale nedej bože, že bych mu v tom snad chtěla zabránit. V tu chvíli spustí takový povyk, že už to prý i sousedi slyší (jak mi zrovna nedávno říkali)

Pod gaučem je určitě nějaký poklad.

A tak už doma nemáme bezbranné miminko, které jen tak leží, plácá kolem sebe ručičkama a většinu dne prospí. Už doma máme právoplatného člena rodiny, který přesně ví, co chce a umí si za tím dolézt. A rozhodně se s ním nenudíme.

Myčka je prý taky hrozně zajímavá.

1 komentář:

  1. Hani, nic do vyšších pater neschovávej. Stejně se tam jednou dostane. U nás vše přežilo bez úhony. Nic moc jsem neodklízela.

    OdpovědětVymazat