neděle 15. září 2013

Návrat do práce


Vrátit se do práce? Když je Jarimu jen půl roku? A jak myslíš, že to bude zvládat a kdo ho bude hlídat? A to budeš celý den pryč?

Endoskopie - vyndaváme tyčku od zmrzliny.
S takovými reakcemi okolí jsem se také setkala, když jsem začala uvažovat o návratu do práce. Ale také bylo kolem mne dost lidí, kteří mne v mém nápadu podpořili, když jsem občas pochybovala, zda dělám správně, když se chci vrátit do práce.  Váhala jsem zpočátku dost, protože nabídka byla pouze na poloviční úvazek, což je v mé práci minimálně sedm 12-ti hodinových služeb (někdy se ale služba klidně protáhne třeba na 16 hodin). Než jsem stačila říci ano nebo ne, situace v práci se změnila a pro mne byla nová nabídka – občasné záskoky. Což mi vyhovovalo více než nabídka polovičního úvazku a tak jsem na nabídku kývla. Když není čas dovolených, jsem v práci většinou na 3 dny v měsíci (přes léto bylo služeb pochopitelně víc).

Jari s Ninkou.
Vrátit se alespoň na pár dní v měsíci do práce hodnotím jako skvělý nápad. Prospívá to mně i Jarimu. Já alespoň občas vypadnu z mateřského stereotypu a „vysypu si sunar a plínky“ z hlavy, dostanu se do kolektivu lidí, kteří neřeší od rána do večera miminkovské starosti, a hlavně se zase dostanu do pracovního tempa a připomenu si, co a jak se dělá. 

A Jari? Ten se tváří spokojeně, když ho vezu k babičkám nebo mojí sestře Nině na hlídání nebo když o víkendu zůstává doma s Martinem (to si pak užívají pánský den – někdy jsem ráda, že nevidím, co všechno dělají). Díky nim má zase nové podněty, učí se přizpůsobit se jinému dennímu režimu, poznává nová prostředí, nové lidi. Myslím, že až nastane čas nástupu do školky, bude pro něho výhodou to, že umí být občas beze mne v jiném kolektivu.



2 komentáře:

  1. Hani, super! Moc tomu fandím. Takových mamin je málo. Víc je těch pohodlných - jako jsem JÁ :-) Taky bych někdy zaskakovala, ale v mojí práci (marketing) to není možné. No mně už se ta mateřská krátí a jsem zvědavá, jak si budu zvykat na ranní vstávání, když teď vstáváme s Nikolkou okolo půl deváté. Tak ať ti to nadšení vydrží!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Musím uznat, že moc hezky napsané. Úplně mi to připomnělo když jsem se po mateřské musela vrátit do práce já. Já to měla ještě o to složitější, že jsem si musela hledat práci novou. Taky mi to trvalo docela dlouho, protože nabídka pracovních míst tehdy u nás nebyla zrovna velká. Nakonec se mi to ale povedlo. :)

    OdpovědětVymazat