neděle 15. června 2014

Cyklosedačka pro Jaroslava

Byly doby, kdy jsme docela pravidelně jezdili na kole. Na nějakou dobu jsme kolo odložili a já třeba místo ježdění chodila na výlety nebo výcviky se psy, které byly častokrát také náročné co se fyzičky týče.

Ale teď, když už Jari chodí sám a chce si všechno pořádně prozkoumat, potřebuje vzít do ruky každou
šišku, každý klacík, se naše výlety a procházky omezily na to, že obejdeme rybník a to nám zabere 2 hodiny. Moc pohybu to pro mě tedy není. A tak se mi zastesklo po jízdě na kole – společně s Jarim někam vyrazit, dovézt ho do cíle a tam ho pustit, aby se proběhl, v klidu zkoumal okolí. Tak abychom oba byli spokojení – já, že jsem se také trochu hýbala a cvičila a on, že se mohl proběhnout a nikdo ho pořád nepopoháněl, že už musíme jít dál.

Ještě než jsme koupili, brali jsme na procházky alespoň motorku. Jari se na ní naučil jezdit velmi rychle, což kolikrát hrozí rozbitím hlavy nebo odřením kolen či loktů. Rozbití hlavy snad bude předcházet nová helma a odřené koleno spolehlivě ošetří a vydesinfikuje Bepanthen Plus (ostatně jako všechny jiné oděrky či záděry apod.).

A jakou cyklosedačku jsme nakonec vybrali?
Nevybírali jsme my, ale nechali jsme si poradit od Martinova bráchy a koupili jsme, stejně jako Ondra s Alenkou, Hamax Siesta. Je pro děti od 9-ti měsíců, má výškově stavitelné opěrky nohou, které chrání dětskou nohu před výpletem kola, sedačku je možné sklopit dozadu a dítě tak více položit, když usne. V zádové opěrce je prolis pro helmu. Připevnění sedačky na kolo není nijak složité. Tedy pokud nejste stejně malí jako já. Na mé kolo jsme museli koupit jiný držák sedačky, protože ten originální se nevešel pod moje sedlo.

Všechno potřebné teď už máme. Tak už zbývá jen přidělat sedačku, vysvětlit Jarimu, že mít helmu je opravdu nutné (nesnáší pokrývky hlavy) a že být připoutaný v sedačce je super. A můžeme vyrazit na první cyklovýlet.


Žádné komentáře:

Okomentovat