úterý 9. prosince 2014

Vánoční pečení 2014

Loni bylo nemyslitelné a nepředstavitelné, že by mi s pečením vánočního cukroví Jari mohl pomáhat. Letos už mi ochotně a s nadšením pomáhal.

Loni touto dobou to byl špunt, který měsíc chodil a tak pro něho nově nabytá zkušenost byla zábavou číslo jedna. Běhal po bytě, zkoumal, co je v šuplících a skříňkách, do kterých konečně pořádně dosáhne. Proto jsme loni pekly společně s mojí švagrovou Alenkou. Tatínkové hlídali děti a my jsme celý víkend pekly.
Takhle nám loni pomáhal.
Letos je Jari mnohem větší parťák pro společné aktivity a tak jsem využila mrazivého počasí na začátku prosince (počasí, že by ani psa ven nevyhnal, natož ty naše dva a tak jsme mohli být téměř pořád doma) a pustila jsem se do pečení. Peču jen 4 druhy cukroví - linecké, pudinkové, vanilkové rohlíčky a letos poprvé perníčky. Další dostaneme od Martinovy maminky a od kamarádek, tak máme cukroví vždy hodně. 
Můj malý pomocník.
Zadělávání těsta se Járovi zdálo velmi zábavné a skončilo to tak, že mouka byla po celé kuchyni, jen ne v míse. Vykrajování samotných cukrátek už bylo jednodušší, proto jsem se do toho pustili společně. V úterý jsme dokonce udělali velkou pečící akci s Markétou a Zuzankou a napekli jsme tradiční české perníčky (Vendulce děkuji za recept)

Šéfkuchař Jaroslav. 
Když už bylo vykrajování moc dlouhé a Jari místo vykrajování začal jíst syrové těsto, přišla na řadu hra na šéfkuchaře. Kuchyňku pro Járu nemáme, ale bohatě postačil jeho stolek, sporák jsem mu namalovala na čtvrtku, nové nádobí z Ikey si vysloveně užíval a vaření směsi zrní, těstovin a přesívání mouky mu vydrželo na dlouhou hodinu a půl. Jako dezert servíroval piškoty se špagetami, které upekl v jeho improvizované troubě. A pozor - nezapomínal si brát rukavice, aby se nespálil. Což vždy náležitě okomentoval, abych si toho všimla. 
Když jsem pak vyndavala cukroví z opravdické trouby, couval, aby se nespálil a připomínal mi, že je to horký a mám si vzít rukavice. Je fakt zlatej. 

Letos jsem ani nemusela do lékárničky sáhnout pro Bepanthen Plus, který u nás hojí drobná poranění, protože letošní pečení se, na rozdíl od toho loňského, obešlo bez spálení o plech. Čemuž se fakt divím, protože chvílemi byl v naší pidi kuchyni zmatek a nebylo kam odložit horký plech. 

Cukroví už na nás čeká za oknem kuchyně a večer, když už je doma klid a já si jdu dát můj večerní čaj, se neudržím a chodím za okno na lup. Myslím, že letošní cukroví se povedlo. 

A co vaše pečení a vánoční přípravy, už jsou také v plném proudu? U nás je tento týden ve znamení vánoční výzdoby. 
Vánoční safari speciálně pro Jariho.



2 komentáře:

  1. Krásný, už se těším, až mi špunt vyroste a taky budeme vařit spolu... b.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letos už to bylo fakt zábavný. Myslím, že příští rok se povede i to společné dělání těsta.
      Přeji hezké Vánoce.

      Vymazat